Adobe Illustrator

Adobe Illustrator on Adoben kehittämä ja graafisen alan ammattilaisten suosima ohjelmisto, jota erityisesti graafiset suunnittelijat käyttävät grafiikan luomisessa. Tämä vektorigrafiikkaan perustuva piirto-ohjelma tarjoaa laajan valikoiman piirtotyökaluja ja muita ominaisuuksia, joilla graafiset suunnittelijat, kuvittajat ja taiteilijat voivat tuottaa monipuolisesti sisältöä sekä kirjapainoon että verkkoon.

Adobe Illustrator on erittäin monipuolinen sovellus, jota käytetään tyypillisesti logojen, mainos- ja brändisisältöjen, kuvakkeiden, kuvituskuvien, taideteosten, suurikokoisten roll-up-mainosten, pakkaussuunnitelmien, infografiikan ja muun vektorigrafiikan suunnitteluun ja toteutukseen. Itsenäiset taiteilijat voivat luoda Illustratorin avulla digitaalisia taideteoksia ja graafiset suunnittelijat voivat hyödyntää Adobe Illustratoria yhdessä Adobe Photoshopin kanssa tuottamaan monipuolista graafista materiaalin sekä verkkoon että kirjapainoon.

Adobe Illustrator -koulutus ja kuvituskurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on samalla graafisen suunnittelun ammattilainen. Mixtumin kouluttajat työskentelevät koulutusten lisäksi kuvittajina ja graafisina suunnittelijoina, joten Illustrator-koulutuksiin saadaan mukaan ammattimainen näkökulma ja työstentelytapa.

Adobe Illustrator -velhon peruskurssi sopii kaikille vektorigrafiikasta kiinnostuneille henkilöille, joiden täytyy omassa työssään ymmärtää ja osata vähintään jossain määrin vektorigrafikan hallintaa. Illustrator-koulutuksessa käydään läpi sekä valmiiden grafiikoiden muokkaamista mutta myös omien grafiikoiden suunnittelua ja toteuttamista. Kurssilla opit käyttämään Illustratorin monipuolisia työkaluja. Opit viemään valmiit grafiikat sekä verkkoon että kirjapainoon sekä tarvittaessa myös muihin Adobe-ohjelmiin. Lisäksi opit Illustrator-ohjelman tehokkaan käytön ja hyvät työtavat.

Kokeneemmille Illustrator-taitajille tarjolla on Adobe Illustrator -velhon jatkokurssi kuvittajille, joka vie kurssilaiset syvemmälle Adobe Illustrratorin saloissa. Nimensä mukaisesti kurssi keskittyy erityisesti piirtämiseen ja kuvittamiseen ja se sopii kaikille vektorigrafiikkaa, kuten logoja, kuvioita ja kuvituskuvia, tuottaville henkilöille. Saat hyödyllisiä vinkkejä ja näppäinkomentoja, joilla nopeutat ja tehostat omaa tekemistä.

Adobe Illustrator -velhon kurssit
Adobe Illustrator -velhon kurssit sopivat kaikille vektorigrafiikasta, graafisesta suunnittelusta ja kuvittamisesta kiinnostuneille.

Linkit ja lähteet