Adobe InDesign

Adobe InDesign on Adoben julkaisema sivunasettelusuunnittelusovellus eli lyhyemmin taittosovellus, joka julkaistiin ensimmäisen kerran 19991. InDesignia voidaan käyttää muun muassa julisteiden, esitteiden, lehtien, kirjojen ja mainosten suunnitteluun ja julkaisuun. Perinteisten painomateriaalien lisäksi InDesignilla voi suunnitella ja julkaista myös digitaalisia lehtiä ja muita taittoaineistoja.

IInDesignin ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa:

• Monisivuiset asettelut: Voit luoda vaikutuksen printtimateriaaleilla. Asettele suunnitelmasi tuhansien fonttien ja aikaa säästävien asettelun ja taiton ominaisuuksien avulla, ja hienosäädä jokaista yksityiskohtaa tarkkojen muokkaustyökalujen avulla.
  • Saumaton yhteistyö: Rakenna brändi yhdessä. Nopeuta tarkistusprosessia ominaisuuksilla, jotka tekevät omaisuuden jakamisesta, palautteen lisäämisestä ja sidosryhmien kanssa yhteistyöskentelystä yksinkertaista.
  • Muokkaa asetteluehdotusten avulla: Säästä aikaa tekemällä muutoksia olemassa olevaan asetteluun Adjust Layout -ominaisuuden avulla, joka mukauttaa elementtejä automaattisesti sivukokoon, marginaaliin tai leikkaukseen, kun asiakirja muuttuu.
  • Tuo ja hallitse suunnitteluomaisuutta: Kopioi ja liitä taidetta ja tekstiä Adobe Illustratorista ja Photoshopista. Tuo grafiikkaa, PDF-tiedostoja, videoita ja tekstitiedostoja. Lisäksi, tallenna ja järjestä suunnitteluomaisuutta Creative Cloud Libraries -kirjastoissa milloin tahansa saatavilla.
  • Muokkaa tyyppiä sopimaan suunnitelmiisi: Käytä kerningiä ja seurantaa kirjainten tarkkaan avaruuteen ja sovella Character and Paragraph Styles -tyylejä työhösi nopeasti muotoillaksesi fontteja ja suuria määriä tekstiä.
  • Jaa työtä ja saa palautetta sovelluksessa: Luo jaettava linkki työstäsi yhteistyökumppaneille, joissa he voivat antaa palautetta. Lue heidän kommenttinsa sovelluksessa ja työnnä päivityksiä samaan linkkiin.
  • Tee saavutettavia PDF-tiedostoja: Optimoi asiakirjat näytönlukijoille ja muille avustaville laitteille suoraan InDesignissa, käyttäen virtaviivaista prosessia, joka säästää aikaa ja vaivaa, vain muutamalla lopullisella askeleella Adobe Acrobatissa.
  • Julkaise asiakirjoja verkossa: Muuta InDesign-asiakirja interaktiiviseksi versioksi elementeillä, kuten painikkeet, diaesitykset, animaatiot ja paljon muuta Publish Online -ominaisuuden avulla.

Adobe InDesign -koulutus ja taittokurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on samalla videon ja videotuotantojen erikoisosaaja. Mixtumin kouluttajat työskentelevät koulutusten lisäksi videotuotannoissa leikkaajina, kuvaajina ja muissa rooleissa, joten videokoulutuksiin saadaan mukaan myös ammattimainen näkökulma ja työstentelytapa.

Adobe InDesign -velhon peruskurssi sopii erityisesti henkilöille, jotka työssään tuottavat tiedotteita, esitteitä, ilmoituksia, lehtiä tai muuta markkinointimateriaalia. InDesign-koulutuksessa käydään läpi sekä valmiiden aineistojen päivittämistä että omien julkaisujen suunnittelua ja rakentamista. Kurssilla opit, kuinka valmiit aineistot julkaistaan sekä kirjapainoon että verkkoon. Lisäksi opit InDesign-ohjelman tehokkaan käytön ja työtavat sekä saat myös valmiuden organisaation ulkopuolisten taittoammattilaisten kanssa kommunikointiin.

Adobe InDesign -velhon kurssit
Adobe InDesign -velhon kurssit sopivat kaikille taittamisesta ja taittotyöstä kiinnostuneille.

Linkit ja lähteet