Blackmagic Design DaVinci Resolve

DaVinci Resolve on Blackmagic Designin kehittämä ja yksi markkinoiden monipuolisimmista videoeditoreista. Se tarjoaa laajan valikoiman ominaisuuksia, kuten videoiden leikkaamisen ja trimmaamisen, äänen säätämisen, tehosteiden luomisen, tekstittämisen ja värien hallinnan – kaikki yhdellä ja samalla sovelluksella.

Alun perin DaVinci Resolve oli pelkkä videon värinhallintasovellus, mutta se on vuosien saatossa laajentunut ja kehittynyt täydelliseksi videoeditointipaketiksi. DaVinci Resolve on tunnettu erityisesti sen värinkorjailuominaisuuksista, sillä se oli alun perin kehitetty värinkorjailuohjelmistoksi. DaVinci Resolve sisältää nykyisin kuitenkin kattavat ominaisuudet videoeditointiin, äänen muokkaamiseen ja tehostetuotantoon liittyen. DaVinci Resolve mahdollistaa nykyisin myös tiimityöskentelyn, jossa useampi käyttäjä voi työskennellä etänä samassa projektissa yhtä aikaa.

DaVinci Resolve on saatavilla sekä ilmaisena että maksullisena versiona. Ilmaisversio sisältää kaikki videoiden leikkaamiseen ja editointiin tarvittavat ominaisuudet. Maksullinen versio sisältää jonkun verran edistyneitä ominaisuuksia ja suunnattu erityisesti videon ammattilaisille tai ahkreasti videoita tekeville henkilöille.

DaVinci Resolve -koulutus ja DaVinci Resolve-kurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on samalla videon ja videotuotantojen erikoisosaaja. DaVinci Resolve on myös yksi Mixtumin erikoisosaamisista. Mixtumin kouluttajat työskentelevät koulutusten lisäksi videotuotannoissa leikkaajina, kuvaajina, värimäärittelijöinä ja muissa rooleissa, joten videokoulutuksiin saadaan mukaan ammattimainen näkökulma ja työstentelytapa. DaVinci Resolve -kuuluu Mixtumin vakituiseen koulutustarjontaan ja aiheesta järjestetään myös jatkokursseja. Jos videoeditointi, videokuvaus tai mikä tahansa muu videoon liittyvä kiinnostaa, ota rohkeasti yhteyttä.

• Blackmagicdesign.com/products/davinciresolve on ohjelman oma virallinen kotisivusto.
  • Davinciresolve.fi on DaVinci Resolve -sovellukseen erikoistunut paras suomenkielinen verkkosivusto, jossa paljon tietoa ohjelmasta ja sen käytöstä.
  • Videoguru.fi on videotuotantoihin keskittynyt suomenkielinen kattava verkkosivusto, jossa asiaa videosta, kuvaamisesta, editoimisesta ym.