Figma

Figma on verkkopohjainen suunnittelusovellus ja vektoripiirto-ohjelma. Se mahdollistaa käyttöliittymien, verkkosivustojen ja mobiilisovellusten suunnittelun ilman koodaamista. Figman avulla voidaan luoda interaktiivisia prototyyppejä, jotka auttavat ymmärtämään, miten sovellus toimisi käytännössä. Figmaa käytetään laajasti graafisten suunnittelutöiden tekemiseen, kuten sosiaalisen median viestien, esitteiden ja muiden visuaalisten materiaalien luomiseen.

Figma on erityisen suosittu sen monipuolisten yhteistyötoimintojen ansiosta, jotka mahdollistavat suunnittelutiimien työskentelyn samanaikaisesti samojen projektien parissa. Lisäksi asiakkaat voivat osallistua suunnitteluprosessiin ja antaa palautetta suoraan Figmassa. Figma toimii suoraan selaimessa, joten erillisten ohjelmistojen asentaminen ei ole tarpeen. Sen perusversio on ilmainen, mikä tekee siitä houkuttelevan vaihtoehdon pienille projekteille ja opettelukäyttöön. Monipuolisempi tiimiversio on saatavilla kuukausimaksulla.

Figma-koulutukset ja Figma-aiheiset kurssit

Mixtum on pitkän linjan koulutusyritys, joka tarjoaa laajasti erilaisia koulutuksia ja kursseja. Tällä hetkellä Figma-koulutukset järjestetään vain tilaustyönä ja yksityiskoulutuksina. Ota yhteyttä ja kysy tarjous omalle Figma-aiheiselle koulutukselle. Ammattimaisempaan käyttöön Mixtum järjestää tasaiseen tahtiin avoimia Adobe Photoshop, Adobe InDesign ja Adobe Illustrator -koulutuksia, jotka sopivat kuvittamiseen, piirtämiseen, suunnitteluun, kuvankäsittelyyn ja taittamiseen. Vaikka kysymyksessä on Adoben ammattimaisempaan käyttöön tarkoitetut sovellukset, kursseille voivat osallistua myös harrastajat.