Maxon ZBrush

ZBrush on digitaalinen veistotyökalu (sculpting), joka yhdistää 3D-mallinnuksen, teksturoinnin ja maalauksen. ZBrushia käytetään korkearesoluutioisten mallien luomiseen, esimerkiksi elokuvissa, peleissä ja animaatioissa. Ohjelmaa käyttävät yritykset, kuten ILM ja Weta Digital sekä Epic Games ja Electronic Arts. ZBrush kehitettiin yrityksessä Pixologic Inc, ja sen osti ohjelmistoyhtiö Maxon tammikuussa 2022. Sen jälkeen ZBrush on lisätty yhtiön Maxon One -tilauspalveluun ja siihen on integroitu Redshift-renderöinti.

Ennen kuin ZBrushin kaltaiset työkalut tulivat mukaan, taiteilijoiden oli luotava huolellisesti yksityiskohtaisia esineitä monimutkaisilla ohjelmistoilla ja menetelmillä, jotka tekivät tehtävästä hankalan. ZBrushin myötä taiteilijat pääsevät veistämään kuvaa perinteisen savipallon mukaisesti. ZBrushin sisällä voi vetää, työntää, puristaa, kaapia tai muuten manipuloida digitaalista savea aivan työskenneltäisiin oikean saven kanssa.

ZBrush-koulutukset ja ZBrush-aiheiset kurssit

Jos haluat oppia lisää ZBrushista kannattaa ottaa yhteyttä suomalaiseen koulutusyritykseen, Mixtumiin. Mixtum järjestää laajasti kaikenlaisia 3D-maailmaan, peleihin, videoon, koodaukseen, kuvankäsittelyyn ja muuhun aiheisiin liittyviä koulutuksia. Voit kysyä konsultointiapua tai tarjousta omasta ZBrush-aiheisesta yksityiskoulutuksesta.

• ZBrushin omat englanninkieliset kotisivut.