Streamlabs OBS

OBS, eli Open Broadcaster Software, on ilmainen ja avoimen lähdekoodin ohjelmisto, joka on tarkoitettu videoiden tallentamiseen ja suoratoistoon. OBS:n avulla käyttäjät voivat lähettää reaaliajassa ääntä ja videota verkkoon tai tallentaa videoita paikallisesti omalle kovalevylle. Se on suosittu työkalu erityisesti pelien striimaamiseen ja muuhun live-lähetykseen palveluissa kuten Twitch, YouTube ja Mixer.

OBS tarjoaa monipuolisia toimintoja, kuten:

• Pelikaappaus: Voit napata kuvaa suoraan tietokoneen näytönohjaimen muistista.
  • Monipuoliset lähetysasetukset: Voit säätää laatuasetuksia ja syöttää suoratoistoavaimen.
  • Lisäosat: Voit laajentaa OBS:n ominaisuuksia erilaisilla liitännäisillä.

OBS on saatavilla Windowsille, Linuxille ja Macille, ja sen kehitystä voi tukea rahallisesti lahjoituksilla. Ohjelmiston lähdekoodi on saatavilla GitHubissa, mikä mahdollistaa sen, että käyttäjät voivat osallistua sen kehittämiseen.

OBS-koulutukset ja kurssit sekä striimausaiheiset koulutukset

Mixtum on pitkän linjan koulutusyritys, joka tarjoaa laajasti erilaisia koulutuksia ja kursseja. Mixtum myös toteuttaa video- ja striimaustuotantoja, joissa OBS-sovellus on usein mukana. Tällä hetkellä ei järjestetä varsinaisesti OBS-koulutuksia, vaan Mixtum tarjoaa yleisemmän tason koulutuksia ja kursseja videon striimaukseen ja muihin videotuotantoihin liittyen. Ota yhteyttä niin suunnitellaan sopivaa koulutuspakettia ja koulutuksen sisältöä yhdessä.

• Obsproject.com on OBS-sovelluksen omat kotisivut.
  • Videoguru.fi on videoon ja videotuotantoihin erikoistunut suomenkielinen verkkosivusto.