WordPress

WordPress on maailman suosituin työväline verkkosivujen rakentamiseen ja ylläpitämiseen. Tarkemmin sanottuna WordPress on avoimen lähdekoodin sisällönhallintajärjestelmä (CMS), joka on suunniteltu verkkosivustojen, blogien ja verkkokauppojen luomiseen ja hallintaan. WordPress on erittäin suosittu helppokäyttöisyyden, laajan valikoiman teemoja ja lisäosia sekä vahvan tukiyhteisön ansiosta.

WordPressin avulla käyttäjät voivat rakentaa monipuolisia verkkosivuja ilman syvällistä ohjelmointiosaamista. Se tarjoaa kymmeniä tuhansia ilmaisia ja maksullisia teemoja, jotka määrittävät sivuston ulkoasun, sekä lisäosia, jotka lisäävät sivuston toiminnallisuutta, kuten hakukoneoptimointi, sosiaalisen median integraatio ja kuvien latautumisnopeuden parantaminen.

WordPress on yhteensopiva erilaisten laitteiden ja selainten kanssa, mikä tarkoittaa sitä, että WordPress-sivusto toimii yhtä hyvin tietokoneilla, tableteilla kuin älypuhelimillakin. Lisäksi WordPressin avulla on helppo integroida sivusto kolmannen osapuolen palveluihin, kuten maksujärjestelmiin ja sähköpostimarkkinointityökaluihin. WordPress on kirjoitettu PHP-kielellä ja se käyttää MySQL-tietokantaa tietojen tallentamiseen, joten WordPressin asentaminen vaatii webhotellin, joka sisältää tietokannan. WordPressin käyttö on itsessään täysin maksutonta, mutta webhotelli ja domain ovat tyypillisesti maksullisia palveluita, jotka tulee hankkia WordPressin lisäksi.

WordPress-koulutus ja WordPress-kurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on järjestänyt koulutuksia jo yli 20-vuoden ajan. Mixtum on WordPressin erikoisasiantuntija ja suunnittelee ja toteuttaa koko ajan räätälöityjä ja itse koodattuja WordPress-sivustoja omille asiakkailleen. Myös WordPress-koulutukset kuuluvat kiinteänä osana Mixtumin tarjontaan ja WordPressistä järjestetäänkin säännöllisesti sekä WordPress-peruskursseja sisällöntuottajille että WordPress-jatkokursseja kehittäjille. Tarjolla on myös WooCommerce-aiheisia koulutuksia verkkokauppiaille sekä muita edistyneitä WordPress-koulutuksia. Voit myös kysyä tarjouksen omasta WordPress-yksityiskoulutuksesta.

Linkit ja lähteet

• WordPress.com on paikka, jonne kuka tahansa voi perustaa WordPress-kotisivut ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan.
  • WordPress.org WordPressin viralliset kotisivut, josta voi ladata WordPress-asennustiedostot omaa asennusta varten.
  • WordPress-sivut.fi on paras suomenkielinen WordPress-ekosysteemiin keskittynyt verkkosivusto, joka tarjoaa paljon WordPress-tietoa, kuten miten esimerkiksi miten WordPress otetaan käyttöön, mitä sen käyttö vaatii ja mitä WordPress-sivujen suunnittelu ja kehittäminen ulkopuolisen tekijän toimesta maksaa. Sivustolla julkaistaan myös uutisia ja blogikirjoituksia siitä miten WordPress kehittyy ja mitä uusia asioita ja ominaisuuksia järjestelmään tullut missäkin vaiheessa.
  • Karhuveljenikoodaa.fi on suomenkielinen koodaukseen erikoistunut verkkosivusto. Kuka tahansa voi kehittää koodaamalla omia WordPress-teemoja ja laajennuksia, joten vähintäänkin perustason ohjelmointiymmärrys olisi hyväksi kaikille WordPressin parissa toimiville henkilöille.