Unity

Unity on suosittu pelimoottori, jonka on kehittänyt Unity Technologies. Sitä käytetään 2D- ja 3D-pelien sekä muiden interaktiivisten ja pelimäisten sovellusten kehittämiseen useille eri alustoille. Unityn vahvuuksina on usean erilaisen julkaisuympäristön tuki niin, että sama peli tai muu toteutus voidaan julkaista Crossplatform -idealla usealla eri alustoilla. Unityn avulla voi luoda pelejä ja sovelluksia, jotka toimivat niin tietokoneilla, mobiililaitteilla kuin pelikonsoleillakin. Unity on erityisen suosittu indie-pelikehittäjien keskuudessa sen helppokäyttöisyyden ja joustavuuden ansiosta. Se on myös laajentunut peliteollisuuden ulkopuolelle, ja sitä käytetään esimerkiksi elokuvissa, autoteollisuudessa, arkkitehtuurissa, mainosteollisuudessa ja insinöörityössä.

Unity toimii integroituna kehitysympäristönä (IDE) joka tarjoaa kaikki tarvittavat työkalut pelien ja interaktiivisten sovellusten luomiseen. Unity tarjoaa muun muassa fysiikkamoottorin, graafisen renderöinnin, äänentoiston ja moninpelituen. Unity koostuu kahdesta osasta: editorista ja moottorista. Editori on graafinen käyttöliittymä, jonka avulla voi suunnitella ja muokata toteutusta visuaalisesti. Vastaavasti moottori on ydin, joka vastaa toteutuksen suorittamisesta ja renderöimisestä reaaliajassa. Editori ja moottori kommunikoivat keskenään, joten editorissa tehdyt muutokset näkyvät moottorissa välittömästi. Tällä tavalla voit testata ja testata projektiasi nopeasti ja tehokkaasti.

Unityn kehitysympäristössä pelien koodaukseen voi käyttää useampaa erilaista ohjelmointikieltä, kuten C# ja JavaScript. Unityn sisälle voi myös tuoda muissa sovelluksissa tuotettuja resursseja, kuten 3D-malleja vaikkapa Blenderistä tai Mayasta tai tekstuureja Photoshopista.

Unity-koulutukset ja Unity-aiheiset kurssit

Mixtum on IT-alan ja pelialan pitkän linjan kouluttaja, joka tarjoaa laajasti erilaisia koulutuksia ja kursseja. Tällä hetkellä Unity-koulutukset järjestetään tilaustyönä ja yksityiskoulutuksina. Ota yhteyttä ja kysy tarjous Unity-aiheiselle koulutukselle, joka voidaan järjestää sovitulla sisällöllä ja sovitulla kestolla sekä esimerkiksi etänä tai paikan päällä. Kaikille avoimet Unity-kurssit tulevat tarjolle Mixtumin kurssikalenteriin myöhemmässä vaiheessa.