Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere Pro on alan johtava videonmuokkausohjelmisto, jota käytetään kaikenlaisessa videon editoinnissa. Premiere Pro sopii sekä videoalan ammattilaisille että myös harrastajille ja ohjelma kuuluu Adoben Creative Cloud -perheeseen. Premiere Pro:.n avulla käyttäjät voivat luoda videoita yhtä hyvin sosiaaliseen mediaan, televisioon kuin elokuviin.

Tässä muutamia asioita, joita Adobe Premiere Pro -sovelluksen avulla voi tehdä:

• Kaikki videoiden editoinnissa, leikkaamisessa ja trimmaammisessa tarvittavat työkalut
  • Värien säätäminen niin, että videoita voi värikorrjata sekä sävyttää tiettyyn tunnelmaan
  • Video- ja audiotehosteiden lisääminen sekä video- ja audioraidoille mutta myös still-kuville ja teksteille
  • Äänen säätäminen. Käytettävissä on lukuisia työkaluja ja ominaisuuksia, joilla voi parantaa ja muokata musiikin ja spiikkien äänen laatua
  • Animaatioiden luominen niin, että voit animoida sekä tekstejä, grafiikoita tai vaikka videota.

Adobe Premiere Pro sisältää myös tekoälyyn perustuvia ominaisuuksia, kuten Color Match, Auto Ducking ja Enhance Speech, jotka säästävät aikaa. Premiere Pro:n avulla on myös mahdollista luoda raakaleikkauksia käyttämällä tekstipohjaista muokkausta: ohjelma generoi automaattisesti transkriptin, jonka avulla voi leikata videota samaan tapaan, kuin muokattaisiin tekstipohjaista asiakirjaa.

Premiere Pro sisältyy Adobe Creative Cloud -ohjelmistoperheeseen ja integroituu tiiviisti Adobe muiden sovellusten kanssa, kuten erityisesti Adobe After Effects ja Adobe Photoshop. Premiere Pro:n voi hankkia myös yksittäisenä sovelluksena ja siitä on saatavilla ilmainen 7 päivän kokeilujakso. Premiere Pro:sta on saatavilla myös kevytversio Adobe Premiere Rush, joka on tarkoitettu lähinnä kotikäyttäjille ja harrastelijoille.

Premiere Pro -sovelluksen ja videoeditoinnin koulutukset ja kurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on samalla videon ja videotuotantojen erikoisosaaja. Mixtumin kouluttajat työskentelevät koulutusten lisäksi videotuotannoissa leikkaajina, kuvaajina ja muissa rooleissa, joten videokoulutuksiin saadaan mukaan myös ammattimainen näkökulma ja työstentelytapa.

Adobe Premiere Pro -velhon peruskurssi sopii videoiden editoinnista ja osin myös videokuvauksesta kiinnostuneille henkilöille, jotka haluavat hyödyntää videoita omassa työssään. Premiere Pro -koulutuksessa käydään läpi kaikki olennainen omien videoiden suunnittelusta toteutukseen ja julkaisuun. Opit perustamaan omia videoprojekteja, tekemään monipuolisesti editointia, tekemään hienosäätöjä, tekstittämään ym. Opit Premiere Pro -ohjelman tehokkaan käytön ja hyvät työtavat sekä saat ison kasan erinomaisia vinkkejä ohjelman tehokkaaseen käyttöön!

Adobe Premiere Pro -velhon kurssi
Adobe Premiere Pro -velhon kurssit sopivat kaikille videoeditoinnista kiinnostuneille.