Adobe Premiere Rush

Adobe Premiere Rush on ilmainen mobiili- ja työpöytäsovellus videoiden editointiin. Se on intuitiivinen ja helppokäyttöinen sovellus, jolla onnistuu erityisesti lyhyiden somevideoiden luominen. Ohjelma on tarkoitettu erityisesti aloittelijoille ja sopivan yksinkertaisten videoiden leikkaamiseen. Ilmaissovellukseksi se tarjoaa yllättävän paljon ominaisuuksia.

Premiere Rush sisältää kaikki harraste- ja peruskäytössä tarvittavat työkalut ja välineet omien videoiden toteuttamiseen. Valmiit videot voi myös jakaa suoraan sosiaalisissa kanavissa, kuten YouTubessa tai Facebookissa.

Tässä muutamia ominaisuuksia Adobe Premiere Rush -sovelluksessa:

• Helppo videoiden editointi niin, että voit leikata ja järjestellä videoita, ääntä, grafiikkaa ja valokuvia vetämällä ja pudottamalla.
  • Voit hyödyntää ohjelmaan sisäänrakennettuja animoituja grafiikoita, kuten otsikkotekstejä.
  • Voit lisätä omiin videoihin musiikkia rojaltivapaista ääniraidoista ja äänitehosteista.
  • Voi jakaa valmiit videot suoraan Rushista suosikkisomekanaviisi, kuten TikTokiin, Instagramiin, Facebookiin ja YouTubeen.

Adobe Premiere Rush Premium

Adobe Premiere Rushista on saatavilla ilmainen Starter-versio sekä maksullinen Adobe Express -paketti. Jos haluat käyttää kaikkia Premiere Rush -sovelluksen ominaisuuksia, voit päivittää ilmaisversion Premiumiin, jonka hinta on 12,29 € / kk. Premium-versiossa on edistyneempiä äänityökaluja, valikoima premium-tasoisia otsikoita, animoituja grafiikoita, projektien synkronoinnin mobiililaitteilla ja tietokoneilla sekä 100 gigatavua pilvitallennustilaa. Maksulliseen Adobe Express -pakettiin kuuluu myös Photoshop Express -sovelluksen käyttö, joka on kevytversio tunnetusta ammattimaisempaan käyttöön tarkoitetusta Adobe Photoshop -sovelluksesta.

Adobe Premiere Pro

Premiere Rush on eräänlainen kevytversio ammattimaisempaan käyttöön tarkoitetusta Adobe Premiere Pro -sovelluksesta ja vaikka Premiere Rush on yllättävän monipuolinen, siinä voi tulla raja vastaan jo yllättävän pian. Jos videot ovat intohimosi tai haluat tähdätä heti ammattimaisempaan videotuotantoon, kannattaa siirtyä Premiere Pro -käyttäjäksi. Premiere Pro on toki maksullinen, mutta se tarjoaa huomattavasti enemmän ominaisuuksia, kuin Premiere Rush. Premiere Pro:n voi hankkia yksittäissovelluksena tai laajempana Adobe Creative Cloud -ohjelmistopakettina, jossa mukaan tulevat kaikki ammattimaimmat versiot muistakin Adobe-sovelluksista, kuten vaikkapa aito ja oikea Adobe Photoshop.

Premiere Rush -sovelluksen ja videoeditoinnin koulutukset ja kurssit

Mixtum on kotimainen koulutusyritys, joka on samalla videon ja videotuotantojen erikoisosaaja. Mixtumin kouluttajat työskentelevät koulutusten lisäksi videotuotannoissa leikkaajina, kuvaajina ja muissa rooleissa, joten videokoulutuksiin saadaan mukaan myös ammattimainen näkökulma ja työstentelytapa.

Adobe Premiere Rusah -velhon peruskurssi sopii kaikille, jotka haluavat oppia tuottamaan omaa videomateriaalia mahdollisimman helposti ja nopeasti. Adobe Premiere Rush -kurssilla opit hyödyntämään valmiiksi kuvattua videomateriaalia sekä leikkaamaan, trimmaamaan ja editoimaan mahdollisimman edustavan lopputuloksen omasta videomateriaalistasi. Opit myös julkaisemaan videot muan muassa verkkosivuille jasosiaaliseen mediaan.

Adobe Premiere Rush -velhon peruskurssi
Adobe Premiere Rush -velhon kurssit sopivat videoeditoinnista kiinnostuneille harrastajille ja aloittelijoille.